سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

انسان به چی زنده است؟!



در داستانهای اسلامی آمده است که:

 حضرت مسیح علیه السلام در جایی پیرمردی را مشاهده می کرد که مشغول کار کشاورزی بود و زمین را با بیل شخم می زد.

حضرت مسیح به خدا عرضه داشت:

خدایا! امید و آرزو را از او بگیر!

ناگهان پیرمرد بیل را کنار انداخت و روی زمین خوابید و به استراحت پرداخت!


دوباره حضرت مسیح به خدا عرضه داشت:

خدایا! امید و آرزو را به او برگردان!

بعد از این دعا؛ پیرمرد از استراحت دست برداشت و بلند شد و دوباره شروع به کار کردن در زمین و زراعتش کرد!


حضرت مسیح پیش پیرمرد رفت و از او پرسید:

حالات گوناگونی از تو دیدم! داشتی کار میکردی که به یکباره بیل را به کنار انداختی و خوابیدی! دوباره به یکباره از زمین بلند شدی و شروع به کشت و زرع کردی؟!


پیرمرد گفت:

وقتی بیل را کنار انداختم این فکر به ذهنم آمد که من پیرم و آفتاب لب بامم! همین امروز فرداست که غزل خداحافظی را بخوانم! پس چرا خودم را به زحمت کار و تلاش بیافکنم؟!


اما چیزی نگذشت که این فکر از ذهنم  پاک شد و این آرزو در دلم شکل گرفت که:

هر چند پیرم! اما از کجا معلوم که من عمر بسیار طولانی از  جانب خدا نداشته باشم! و از طرف دیگر خانواده ام؛ چشم انتظار کار و محصول  تلاش من هستند و زندگی آبرومندی می خواهند! پس دوباره بلند شدم و کار و تلاش و بیل زدن را شروع کردم!


-------------------------


انسان به آرزوهایش که در ذهن و فکرش شکل میگیرد زنده است!

و این خداست که می تواند آرزو های قشنگ در فکر و ذهن ما قرار دهد!

از خدا بخواهیم که آرزوهای قشنگی درروح و اندیشه مان شکل دهد!

مثلا آرزو کنیم تا توفیق پیدا کنیم:


ناتوانی را دستگیری کنیم!

داغدیده ای را تسلیت گوییم!

شاخه گلی را آب دهیم!

به کودک گریانی؛ لبخند بزنیم و او را شاد کنیم!

رانده شده ای را پناه دهیم!

برای مریضی،  آرزوی سلامتی کنیم!

 (خوشا به حال آنانکه این روزها را در منی که سرزمین آرزو هاست بسر برده اند!)



و یا از خدا بخواهیم آرزوهایمان برای همه باشد:

مثلا:

همه نیکوکار باشند!

همه ثروتمند باشند!

همه نسبت به هم مهربان باشند!

همه سلامتی و عاقبت به خیری داشته باشند!

ظلم و تبعیض در دنیا رخت ببندد و عدل و کرامت بر جهان حکمفرما شود!

....


همه چیز های خوب را می توان برای همه آرزو کرد و از خدا خواست!

در آن صبح جمعه که در همه اعصار بشر وعده  داده شده است- با بشارت آن صیحه آسمانی- همه به آرزوهایشان خواهند رسید. ان شاء الله


نظرات 3 + ارسال نظر
مسعودی چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ق.ظ http://basijebasir.persianblog.ir

سلام برادر بزرگوار
مطلب خیلی خوبی بود. استفاده کردم.
من هم با آرزوهای شما همنوا شدم. التماس دعا

سلام
ممنون و التماس دعا

فرهاد سیمین چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

یاحسین
همین

یاحسین

مسعود سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.shahid-sadoghi.rozblog.com

سلام ممنون خیلی خوب بود ارزوی منم ظهور منجی عالم بشیرت است خدا انشالله ارزوی همه شیعیان را براورده کنه

سلام
خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد