سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

گاهی دلم تنگ می شود!

بسم الله الرحمن الرحیم


گاهی دلم تنگ می شود!


گاهی دلم تنگ می شود! باور کنید همینطور الکی!
 یعنی نه اینکه این دل بیچاره هوا و هوسی گرفته باشد و ناکام مانده باشد و از این رو افسرده شده باشد! نه!
 یا حتی نه اینکه این دل همیشه خفته، تلنگری خورده باشد و لحظه ای بیدار شده باشد و از اینرو اندوهگین حسرتهای دیروز و امروز شده باشد!
نه ! نه! هیچکدام از احتمالات شما درست نیست!(قسط وامی در کار نیست! بیمار یا بیماری خاصی هم ندارم! حسرت چیزی هم ندارم!...)


باور کنید همینطور بیخودی دلم تنگی می شود!


باور کنید همینطور الکی اشک از چشمانم جاری می شود! و به گوشه خلوتی می روم و ....


------------------------


در نصایح حضرت یوسف به کسانی که در زندان مانند او گرفتار شده اند نکته جالبی دیدم:


یا صاحبی السجن ا ارباب متفرقون خیر ام الله واحد القهار- یوسف 9


ای همراهان زندانی من! آیا معبودین دروغین بهتر است و یا خدای یکتای قاهر!


جالب است! یوسف در داخل زندان ، زندانیان دربند را با فراخواندن بسمت  خدای یکتا؛ دلگرمی می دهد و آرامش می دهد!


یوسف علیه السلام در یچه ای در درون آنها می گشاید تا اگر تا آخر عمر هم در زندان بمانند؛ دلتنگ نشوند و از آن دریچه  کوچک که تا بی نهایت راه می گشاید تا بی کرانه هستی آزادانه پرواز کنند و تاریکی و غم زندان را به نور و سرور حضور در محضر رب جلیل و کریم مبدل سازند!


( به گفتگوی انبیاء در قرآن کریم توجه کنید که ناگهان از گفتگو با یک نفر؛ به گفتگو و مناجات با خدا تبدیل می شود و در نهایت به حمد و ثنای الهی می انجامد!  گویی مردان خدا سر هر رشته ای را که بگیرند نشانه هایی از ذات پاک او را می جویند! 

سبحان الله! در این لحظات من آنقدر با قرآن حال می کنم!!)


--------------------------------
 
دلتنگی و غم ما دوستان اهلبیت نیز ریشه اش همان است اما فرمت و شکلش فرق می کند!


وقتی در زندان دنیا هستیم و خورشید حجت خدا بر ما مستقیم نمی تابد؛ خب معلوم است ما هم دلمان می گیرد!(دیده اید وقتی هوا ابری می شود دل آدم میگیرد! این هم همان است!)


این دل بیچاره می خواهد شعاع نور خدا را از رخ حجت خدا جستجو کند؛ اما نمی تواند!
این  دل غم گرفته می خواهد با حجت خدا در گفتگو شود؛ اما حجاب هوا و هوس ها مانع می شود!


این غمها که تلنبار شد؛ چشم را قلقلک می دهند و اشکها جاری می شود! این  اشک که خودش ناقلا؛ قلقلکی ست  و غم هجران و  شوق وصال را در دل دوباره زنده می کند و بغض گلو می ترکد و ناله یا صاحب الزمان بر زبان جاری می شود!


----------------


وقتی دلتان گرفت بگذارید اشکهایتان قلقلکتان دهند ! 

 اشکها که جاری شد بگذارید جاری شوند تا لبها را نوازش کنند و عطر اللهم عجل لولیک الفرج  فضا  را معطر سازد!


نظرات 2 + ارسال نظر
فرهادسیمین دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام علی قلب رقیق بلا شقی
فکرمیکنم خود حضرت صاحب فرموده اند وقتی دل مومنی میکیرد وغصه دار میشود مانیز دلمان میکیرد.
وجایی دیکر معصوم فرمود هروقت اندوهی به مامیرسد دوستداران مانیز دردل خود اندوهی احساس میکنند ولی دلیلش رانمیدانند

سلام برادرم!

ای کاش این قلب من لیاقت می داشت!
التماس دعا

zoha پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ب.ظ

یا صاحب الزمان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد