سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

اسلام الکی که نیست!

بسم الله الرحمن الرحیم 


اسلام الکی که نیست!  

 

حتما روزنامه خوانده اید! معمولا صفحه ای با نام «اندیشه» یا چنین اسمهایی در یک روزنامه وجود دارد که در آن یک مقاله و یا یک مصاحبه کاملا تخصصی در یکی از حوزه های علوم انسانی قرار دارد!  

معمولا افراد معدودی این مطالب را می خوانند  و بالعکس صفحه ای با نام «حوادث» وجود دارد که معمولا بیشترین تعداد خواننده را دارد!
 

بنظرم سبک غلطی در روزنامه ها هست که باید یک صفحه اش جوری باشد که نشان دهد:  

بله! ما هم الکی نیستیم!! ماهم اهل فضل و کمالاتیم!! 


در حالیکه یک روزنامه باید همه صفحاتش برای حداکثر خواننده طراحی شود و جذابیت داشته باشد. 


----------------- 


بیاید این سبک حرف زدن-یعنی سنگین و بسیار تخصصی بودن مطلب- را برای تبلیغ اسلام به کار گیریم!! این کار صدمه اش به مراتب از قضیه روزنامه بیشتر است! 


جایی می خواندم که:
در اداره سیاسی عقیدتی یکی از نهادهای نظامی به من جزوه بسیار سنگینی از مطالب اعتقادی دادند تا برای نظامیان شاغل در آنجا تدریس کنم!
 

به مسئول مربوطه گفتم:
این مطالب برای اینها سنگین است و ممکن است اصلا از آن چیزی نفهمند!!
 

در پاسخ من آن مسئول گفت:


عیبی ندارد!!  بگذار نفهمند!! در عوض می فهمند اسلام الکی که نیست!!!
 

 

فرد دیگری هم گفته بود:
در دانشگاه یک متن سنگین فلسفی(بدایع الحکمه) به یک نفر دادند تا تدریس کند!
 

از او پرسیدم :
دانشجویان که منطق و مقدمات فلسفه را نخوانده اند پس چگونه این مباحث را یاد میگیرند؟!
در پاسخ گفت:
عیبی ندارد! در عوض خوش حافظه اند! و آنرا حفظ می کنند!
 

با خودم گفتم :
«اگر میلیونها دلار خرج کنند به این خوبی نمی توانند چنین ضربه هولناکی بزنند که خودمان با دست خودمان و با بودجه خودمان می زنیم!!... آیا این است معرفی و تبلیغ اسلام و دین!»
 

چه حرف جالبی! آیا هزاران بحث مفید تاریخی و اخلاقی و قرآنی وجود ندارد که می تواند بسیار جالب هم باشد  ولیکن ما این بحثهای سنگین را مطرح می کنیم! 


----------------------- 


پاسخگویی به شبهات هم منوط به ارائه بحثهای سخت و سنگین فلسفی نیست! گاهی یک مثال ساده بهتر می تواند از توضیحات غامض؛ مسئله را روشن کند! بله اگر کسی علاقمند بود می تواند جزئی تر مسئله را پیگیری کند.
 
---------------------------------- 

در قرآن کریم آمده است:


وما ارسلنا من رسول الابلسان قومه لیبین لهم- ابراهیم  4 


و ما پیامبری نفرستادیم مگر آنکه به زبان قوم خویش رسالتش را تبیین نماید! 


این آیه باید نکته کلیدی در انتخاب مطلب برای تبلیغات مذهبی باشد. یعنی به زبانی آشنا برای همه!

نظرات 4 + ارسال نظر
وهاب یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ق.ظ http://www.sedayesokoot7.blogfa.com

آفررررررررررررین

حرف دلم رو زدی

مرحبا به شما

کاملا با شما موافق و همنظرم

س یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ب.ظ http://someone2@blogfa.com

سلام.دیدم که به وبلاگم سرزدین.چندوقت پیش.من چندماه یکبار وقت میکنم وبلاگمو بروز کنم واونم خیلی باعجله!تقصیرخودمم نیست اینجوری میشه دیگه!ممنون که به وبلاگم سرزده بودین.یه مطلب تو وبلاگم گذاشتم راجع به انتخابات.اگه بخونین ونظر بدین خوشحال میشم.

علیرضا دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.darvazeh-shargh.com

http://www.darvazeh-shargh.com/index.php?option=com_content&view=article&id=320:1390-11-10-15-24-06&catid=25:the-project&Itemid=68
....................................
این پست شما با آدرس فوق در وب سایت خبری تحلیلی دروازه شرق منتشر شد
........................
منتظر حمایتتان هستیم

فرهاد سیمین دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:26 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام
هلو که الکی نیست!!!

سلام
و ایضا مسلمانی هم الکی که نیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد