سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

آخه انقلاب چه گُلی به سر ما زده!

بسم الله الرحمن الرحیم


آخه انقلاب چه گُلی به سر ما زده!





گفت:

 آخه این انقلاب اسلامی چه گُلی به سر ما زده که باید الان خوشحالی کنیم که مثلا دهه ی فجره؟!!


گفتم: 

خیلی چیزا ما از برکت این انقلاب داریم! همین الان که تو جرات داری و راحت حرفت را میزنی به گواهی همه اون کسانی که در دوره طاغوت بودن؛ غیر ممکن بوده و الان بدست اومده!


گفت: 

شما حزب اللهی ها بخاطر همین چهار تا کلمه که من و امثال من میگن، دارید به ما منت میگذارید!! هنوز هم آزادی وجود نداره بلکه بدتر از طاغوته!!


گفتم: 

تا منظورت از آزادی چی باشه! اگه منظورت آزادی سیاسیه که  هیچ کشوری اجازه نمیده فراتر از قانون وضع شده؛ کسی آزادی سیاسی داشته باشه! این قانونه که مشخص میکنه....


پرید وسط حرفم و گفت: 

بس کن ! خودتون را مسخره کردید با این حرفای کلیشه ای!! همین چند روز پیش بود که یکی از سردار های خودتون چند تا کلمه سیامشق(!!) نوشت؛ حزب الهی هایی مثل تو ریختند و داد زدند و دیوارهای خونه اش را شعار نویسی کردند!!


گفتم:

 عمل نسنجیده چند تا آدم را که نباید پای حساب همه نظام و انقلاب نوشت! حالا تو فکر کردی همین دولتهای اروپایی آزادی بیان دارند؟! یعنی هر کس هرچی خواست بگه راحت توی نشریات و روزنامه های اروپا و آمریکا مینویسه و چاپ میشه؟!


گفت:

  بله که آزادی دارن! خوبش را هم دارن! آزادی که اونها دارن توی ایران رنگش را هم ما ندیدیم!


گفتم:

 آره راست میگی!  از رفتاری که با چهار تا آدم که معترض بودن و اسمشون بود جنبش  99 درصد؛ خیلی قشنگ تحمل آزادی را دیدیم!!

ثانیا: «آقا» همین چند سال پیش به نقل از مرحوم حاج احمد آقا خاطره جالبی را تعریف میکرد!

«آقا» می گفت که حاج احمد آقا به یکی از نشریات اروپایی پیشنهاد کرده که یکی از پیامهای امام خمینی را داخل نشریه شون بزنن! اونها حاضر نشدن! حتی در مقابل پول خوبی را هم که بهشون پیشنهاد شده؛ باز هم حاضر نشدن پیام امام را بزنن!

بله! همین اروپایی های متمدن که  حیوانی فکر میکنن!!


گفت: 

توهین نکن!! اصلا شما حزب اللهی ها چرا فقط خودتون را داخل آدمیزاد حساب میکنید و فکر میکنید همه حیوون اند؟!


گفتم:

اولا من توهین نکردم و گفتم حیوانی فکر می کنند و نگفتم که حیوان اند!

 ثانیا اگه چشمات را خوب باز کنی میبینی که اونا آدمهایی هستند که از هر کس که لخت بشه(!!) حمایت میکنند و عکسش را چاپ میکنند و پناهندگی بهش میدن!! اما زورشون میاد که حرفهای یک رهبر بزرگ اسلامی را حتی با گرفتن پول چاپ کنند و براش ارزشی قائل نیستن!

 

گفت: 

تو انقلاب خودت را ثابت کن با خدمتی که برای مردمش کرده! نه با خیانتی که مثلا فلان کشور اروپایی کرده!


گفتم: 

چه خدمتی بالاتر از استقلال! چه خدمتی  بالاتر از اینکه زیر یوغ هیچ زورگویی توی دنیا نیستیم!


گفت: 

آخه این استقلالی که باید براش اینهمه هزینه بپردازیم چه فایده داره؟! این استقلالی که باید روبروی قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا بایستیم؛ چه هنر بزرگیه که دیگران اونو ندارن؟!


گفتم: 

حالا اون کشو هایی که قربون صدقه آمریکا و اروپا و اسرائیل رفتند؛ به کجا رسیدن!! مگه مصر با «نامبارک» به کجا رسید؟! مگه اردن و عربستان و کویت و .... به چه تکنولوژی مهمی رسیدند که ما نرسیدیم؟!


گفت:

 چرا ژاپن و کره جنوبی را مثال نمیزنی؟!  اونا که جزء پیشرفته ترین کشورها هستن و اتفاقا متحد اروپا و آمریکا هستن!


گفتم: 

تو خیال کردی ژاپن و کره جنوبی به لطف آمریکا و اروپا پیشرفت کردند؟! خیلی ساده ای!! این کشورها پیشرفتشون بخاطر زحمات ملت و دولت خودشون بوده! ما هم اگه بخواهیم پیشرفت کنیم باید خودمون آستین بالا بزنیم! 

اگه به لطف آمریکا و اروپا بود که باید در زمان پهلوی ما جزء پیشرفته ترین کشورها بودیم   ونه جزء واردکننده ترین کشورها!!


گفت: 

وجدانت را قاضی کن و بگو که آیا این حَقه که ما توی کشور خودمون هزار جور مشکل و بیکاری داشته باشیم و اونوقت بخاطر استقلالی که میخواهیم؛ پول بدیم به حزب الله لبنان؟!


گفتم:

اگه همه سفارشاتی که ائمه برای کمک به برادران مسلمان به ما کردن را کنار بگذاریم و همون وجدانی را که قاضی قرار دادی در نظر بگیریم؛ حالا خودت بگو بهتره که یک ملت پول برای عزتش خرج کنه یا با ذلت مجبور به دادنش بشه؟!


گفت:

منظورت چیه؟! واضحتر بگو!


گفتم:

 فکر کردی بخشی از پولهایی را که آمریکا و اروپا برای لشکرکشی به اینور دنیا و اونور دنیا میدن کی تامین میکنه؟! همین ژاپن و کره جنوبی! فکر کردی چرا قبل از عربده کشی، جرج بوش میره ژاپن؟! بخاطر اینکه اوکی بگیره برای کمک مالی!


حالا خودت وجدانت را قاضی کن و بگو آیا مثل کشور ما برای عزتت پول خرج کنی بهتره یا مثل این کشورها که گفتم و یا عربستان و امثالهم مجبور باشی پول زور بدهی تا دیگران ازت حمایت کنند و متحد تو باقی بمونند!

تا حالا نشنیدی که صد بار تا حالا گفتن که نظامیان امریکایی به ناموس ژاپنی ها تجاوز کردن ولی ژاپنی ها هیچ وقت پایگاههای امریکا را تعطیل نمی کنند و به یک دادگاههای فرمایشی بسنده میکنن!


گفت: 

بدبختی اینجاست که تو و امثال تو به ناموس حساسید!!! ... دنیا عوض شده!  هزار جور عقب افتادگی توی کشورمون داریم اونوقت بچسبیم به ناموس که ندزدنش و .....!!!!!


گفتم:

 اینکه گفتی هزار جور عقب افتادگی داریم را خوب گفتی! اما مسببش کیه؟!

مسبب عقب افتادگی ما اون آدمهایی هستند که معتقد بودند که ایرانی عرضه هیچ کاری را نداره و باید همش دنباله  امریکا و اروپا  برویم تا گم نشیم!! آدمهایی که معتقد بودند که باید سرتا  پا فرنگی بشیم تا داخل آدم به حساب بیاییم!!


امیر کبیر را کی کشت؟! به تحریک همون آدمهایی که از سفارت انگلیس خط فکری می گرفتن! مشابه همون آدمها الان رفتن آمریکا و اروپا  و وقتی غربیها برای ما خط و نشون میکشن مدام میان توی ماهواره و مدام ضر میزنن(با عرض معذرت) این آدمها باعث عقب افتادگی ما شدن!

اما از اون طرف انقلاب که شد؛ ایران پیشرفتهای خوبی داشته! ماهواره به فضا رفته! انرژی اتمی داریم! خودکفایی قابل قبولی در صنایع نظامی داریم! سلولهای بنیادی....


دوباره پرید توی حرفم و گفت: 

همش دروغه! دروغ در دروغ! آخه آدمی که مثلا تحصیل کرده ای تو دیگه چرا باور میکنی؟!!


گفتم: 

اگه همش دروغه؛ پس اینهمه داد و قیل اروپا و امریکا برای چیه؟! اگه همش کشکه،  چرا هر روز تهدید و تحریم می کنند و توی روز روشن بهترین جوانهامون را پرپر می کنند؟!

اصلا تو برو دو تا کشور ایران و عراق را مقایسه کن که بیست سال پیش هر دوی اونها جنگ زده بوده، آیا اوضاع مردم کشور ما با مردم عراق قابل قیاسه؟!!


فکر کنم کم آورد و نیش آخرش را زد و گفت: 

تا این آخوندهای کم سواد بر ما حاکم باشند و تو و امثال تو هم از اونها دم بزنید و حمایت کنید؛ این کشور روی آسایش و آزادی را نمیبینه! الان که صد سال عقبیم! چند سال دیگه صدها سال عقبتر میریم!!


گفتم:

اگه برای آخوندها میگی که خدا رحمتش کنه اون آدمی را که گفته:

اگر پای همه قراردادهای ننگینی که در تاریخ معاصر ایران  برای بدبخت کردن مردم ما بسته شده را نگاه کنید امضاء بسیاری از روشنفکران و منورالفکرانی (مثل تو!!) را میبینیم اما امضاء یک آخوند نیست!!

آخوندها هر چی بودند و هر چی هستند؛ مردم و مملکت را دو دستی به اجنبی نفروختن بالعکس امثال تو!

اگه برای من و امثال من میگی پس بدان  که نه اینکه ما نخواهیم پیشرفت کنیم اما اگه پیشرفت اون چیزی هست که غربیها بهش رسیدن که برای سگ و گربه و هر جک و جونور دیگه دلسوزی کنند اما برای کشته شدن هزاران انسان ککشون نگزه؛ همن بهتر که به این چنین پیشرفتی ما نرسیم!!


نظرات 6 + ارسال نظر
هادی قمی شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:35 ق.ظ http://www.aghloaghel.parsiblog.com

احسنت
واقعی بود یا الکی؟

فرهاد سیمین شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام
در هیچ مناظره و مباحثه ای ندیدم کسی که از منظر استدلال کم میاره انصاف داشته باشه و حرف طرف مقابل رو قبول کنه و بگه: بله حق باشماست
انصاف چیز عجیبی است که به مرغان ندهند

چه فرقی میکنه شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ http://www.chafie.masirblog.net

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عالییییییییییییییییییی بود ایول
موفق باشی یا علی مدد دهه فجر مبارک

زینب شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود واقعا آدمو به فکر فرو می بره

[ بدون نام ] شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ب.ظ

برو بابا دلت خوشه

سخن سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ب.ظ http://darvishz.blogfa.com

جالب بود
به منم سر بزن
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد