سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سیدی که جدش را نمی شناخت!!

بسم الله الرحمن الرحیم


سیدی که جدش را نمی شناخت!!



شهید مطهری می گوید:


یکی از نویسندگان معروف ایرانی به من گفت:

کتابی را در حال ترجمه اش هستم که سخنان حکیمانه افراد بزرگ مانند  پیامبران و یا مثلا کنفسیوس  و امثالهم را جمع آوری کرده است اما جملات اندکی از پیامبر در آن نقل شده است. من هم که سیدم؛ به رگ سیدی ام برخورده است!


( استاد مطهری می گوید این نویسنده مشهور؛هر چند سید بود اما  شخص مذهبی نبود! اما در اواخر عمرش بواسطه نزدیکی با من تمایلات مذهبی هم پیدا کرده بود!)


خلاصه آن نویسنده از استاد مطهری می خواهد که جملات زیبایی را از پیامبر بزرگوار اسلام انتخاب کند  و به ایشان بدهد! تا در ادامه ترجمه آن کتاب؛ آن جملات را بیاورد.


استاد مطهری می گوید: جملاتی را انتخاب کردم و به او دادم. بقیه مطلب را از زبان خود استاد پی میگیریم!


«یک آدمی که بقول خودش سید است و عمرش سرو کارش با کتاب بوده است خبر نداشت که پیغمبر ما چنین سخنانی دارد و بمن گفت:


پیغمبر ما یک چنین سخنانی داشته است و من نمی دانستم؟!


گفتم: بله!


وقتی آن کتاب (که شامل حرفهای حکیمانه افراد بزرگ تاریخ بشری بود)چاپ شد گفت:
فلانی! (استاد شهید را خطاب قرار می دهد!) من حالا میبینم سخنان پیامبر اسلام بر سخنان تمام پیامبران می چربد! اینقدر عمیق و پر معناست »


-----------------------

در این بخش جملاتی را از رسول خدا که برای من بسیار جالب بوده است را انتخاب کردم(از نهج الفصاحه) و خواهشمندم که روی هر جمله فقط و فقط ده ثانیه فکر کنید!)



1* براستی شما آن اندازه مال ندارید که به همه مردم برسانید . پس با اخلاق خوش همه مردم را از خود خشنود کنید!


2* حکایت آنکس که به مردم نیکی کردن را یاد دهد ولی خودش نیکی کردن را فراموش کند مانند فتیله چراغی ست که به مردم روشنی می بخشد ولی خودش می سوزد و تباه می شود!)


3* می خواهید شما را از چیزی بهتر از روزه و نماز خبر دهم؟!

اصلاح کردن بین آن دو کس که با یکدیگر دعوا و اختلاف دارند(بهتر از همه آنهاست!)

4* ایمان شما چون لباسی که به تن دارید کهنه می شود! از خدا بخواهید که ایمان را در دل شما تازه کند!


5* خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد!


6* دو ویژگی ست که بهتر از آن نیست! یکی ایمان بخدا و دیگری سودمند بودن برای بندگان خدا!


7* بهترین شما کسی ست که برای زنان و دختران خود بهتر باشد!


8* برای گناهکار بودن یک نفر همین کافی ست که هر چه را می شنود؛ بگوید!!


9* مرگ را بسیار بیاد آورید زیرا یاد مرگ ؛ بسیار را کم و کم را کافی جلوه می دهد!


10* با هوسهای خود مبارزه کنید تا بر نفس خود تسلط یابید!

نظرات 3 + ارسال نظر
حسن عابدی چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ب.ظ http://pt90-babol.blogfa.com/

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ALI جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ق.ظ

بخل
سلامبخلیل ام چرا برای کپی پیس کردن آیات و روایات راهشو سد کردی اگر عمداً کرده ای بخیل هستی،این رزیله را بعون الله از خودت دور کن

فرید جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ب.ظ

ممنون خیلی عالی .
راستی باید بگم اگر کپی پیست بلد نیستن(منظور کسی که کامنت بخل را گذاشته ) ربطی به مدیر وبلاگ نداره لا اقل 10 خط نیست یک بار تایپ کنید این 10 جمله زیبا تو ذهنتان می ماند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد