سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

دیگه از خستگی هام خسته شدم!

بسم الله الرحمن الرحیم


دیگه از خستگی هام خسته شدم!



تا حالا فکر کردید که چرا خسته می شویم؟!


آنچه دنیای علم می گوید این است که خستگی بدن بواسطه تولید اسید لاکتیک است که توسط عضلات به هنگام کار کردن و فعالیت روزانه تولید می شود!


این اسید توسط گردش خون به تمام بدن می رود و احساس خستگی در تمام بدن و بخصوص مغز بوجود می آید.


دانشمندان آزمایش جالبی انجام داده اند بدین صورت که آنها خون یک سگ که کاملا سرحال است را بصورت متقابل با سگی که خسته است جابجا کرده اند!(خودمانیم این دانشمندان هم یک بلا نسبتی، یک  بلا تشبیهی هم نمی گویند و سگها را با آدمها مقایسه می کنند!!)


نتیجه جالب بوده! حیوان خسته فورا سرحال شده و حیوان سرحال فورا خسته شده!


------------------


معمولا راه حل خستگی استراحت و احتمالا خوابیدن است که با این کار سلولهای عصبی مغز مجددا نیرو می گیرند و بدن را آماده کار مجدد می کنند!


اما تجربه شخصی بنده را هم برای رفع خستگی (خصوصا فکری)امتحان کنید!


معمولا کارهای روزانه به شکلی ست که بخشی از عضلات بدن خسته می شود و بخش دیگری از بدن معمولا تحرک ندارد!


با ورزش «پیاده روی» تمام عضلات بدن به تحرک در می آید و به شما احساس نشاط می دهد!


( امتحان کنید! باور کنید جواب میدهد!!! 

بعد از یک روز سخت؛ ساعتی را پیاده روی کنید!  تا حدود زیادی  نشاط به شما بر می گردد!)


------------------------


بخشی از خستگی هاست که ناشی از کار نیست بلکه ناشی از افکار منفی ست که ساخته ذهن ماست!


این افکار منفی بواسطه علل و عوامل بیرونی بوجود می آیند و در ذهن انسان یادآوری می شوند و بنابر این تشدید می گردند!


مثلا خستگی ناشی ار بیکاری !

و یا خستگی ناشی از شغل و کاری که به آن علاقه زیادی ندارید!

و یا خستگی ناشی از بی هدفی و یا احساس سرخوردگی در راه رسیدن به یک هدف که برایمان خیلی مهم بوده!


انصافا این نوع خستگی ها که ناشی از کار نیست؛ بلکه ناشی از بیکاری و بی هدفی ست، بسیار سخت تر است!(اینجاست که شاعر گفته: دیگه از خستگی هام خسته شدم!!)


در جنین دورانی از عمر؛ تجربه شخصی خودم را می گویم که می توانید آن را هم امتحان کنید!


از دانشگاه که بیرون آمدم در جایی مشغول کار شدم اما آن را نپسندیدم و رها کردم!

مدتی بیکار بودم و مجبور شدم در یک موسسه تایپ و تکثیر کار کنم!(بسیار تلخ بود که با مدرک مهندسی کار ساده ای را داشته باشم اما ترک سریع شغل قبلی برایم این تجربه را گذاشت که داشتن یک کار ساده بهتر از بیکاری ست!)


بطور مشابه؛ داشتن یک هدف ساده و قابل دسترس بهتر است از سرخوردگی ناشی از یک هدف بزرگ و غیر قابل دسترس!


-----------------


خستگی ها جزئی از زندگی هستند ! 

خستگی ها چه ناشی از کار باشد یا بیکاری و چه ناشی از تلاش برای رسیدن به هدفی باشد و یا ناشی از بی هدفی؛؛ باید با آن ساخت! چرا که  طبیعت زندگی دنیایی همین ست!!


نظرات 3 + ارسال نظر
فرهاد سیمین سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام
خسته ام از کسالت مفرط!

سلام
بلا دوره ان شاءالله

مهدی محمدزاده چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:10 ب.ظ http://www.bandemokhles.blogfa.com/

ممنون.

سلام
تشکر

صالحه پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:25 ب.ظ http://www.saleheh rezayi.com

سلام آقای سیمین من به تازگی موفق شدم این مطلبتون رو بخونم عالی بود ممنونم از مطالب زیباتون

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد