سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

مگه میشه از آقای خامنه ای انتقاد کرد؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

مگه میشه از آقای خامنه ای انتقاد کرد؟!

منظور بعضی از پرسش بالا این است که بگویند آزادی برای انتقاد از بالاترین مقام کشور وجود ندارد.  این افراد که نوعا همه جا هم راحت حرف خود را می زنند؛ معتقدند: اگر یک کلمه بر علیه او بگویی، فردا صبح در «اطلاعات» باید پاسخ پس دهی آنهم چه جور...!

اگر هم فردی با تیپ و قیافه من هم کنار این آدمها باشد؛ کنایه می زنند که: خدا این دفعه را به خیر بگذراند!!( و بعد با ابرو به من و امثال من اشاره می کنند که بله!  این آدمِ حکومت است و جاسوس است!و ... از این بگذریم که گاهی واقعا دلم خون شده از این نیش و کنایه ها!)

اگر پرسش بالا را این نوع آدمها مطرح کنند، موضع من این است: سکوت!
چرا که این دسته از آدمها بدنبال پاسخ نیستند بلکه بدنبال نیش زدن هستند!

--------------------------

بعضی از افراد این سوال را مطرح می کنند و منظورشان این است که راهکار معینی برای انتقاد از بالاترین مقام کشور وجود ندارد.
بهر حال ممکن است نظر ما در همه موارد با ایشان یکسان نباشد و ما تمایل داریم دیدگاهی را که فکر میکنیم صحیح است  به ایشان بگوییم.

جایی می خواندم که کسی پیشنهاد داده بود این افراد می توانند با دبیرخانه مجلس خبرگان مکاتبه کنند! اما به نظر من هر کس می تواند آزادانه نظراتش را با دفتر ایشان مکاتبه کند و طبعا دفتر نیز با توجه به رهنمودهای کلی که از ایشان دریافت می کند؛ حتما باید پاسخگوی هر شخص باشد.(که امیدوارم اینگونه باشد)

(البته مکاتبه با جو سازی که مد نظر بعضی هاست؛ متفاوت است)

------------------

بعضی از افراد منظورشان از سوال فوق آن است که چرا همانطور که از سایر مقامات کشور، آزادانه ودر تریبون عمومی انتقاد می شود؛ از ایشان انتقاد نمی شود.

پاسخ بعضی به این حرف آن است که نقد ولی فقیه در رسانه ها می تواند اقتدار ایشان را کاهش دهد و در نتیجه وقتی که کشور دچار بحران و مشکل شد؛ ایشان نتواند با اشاره انگشتی(یعنی خیلی راحت) آن مشکل و یا بحران را مرتفع کند.
در مقابل کسانی هم هستند که فکر می کنند اگر انتقاد از ایشان بصورت آزادانه باشد؛ نه تنها از اقتدار ایشان کاسته نمیشود؛ بلکه جمع بیشتری از مردم با ایشان ارتباط عاطفی پیدا می کنند.
بنظرم اگر کسی صادقانه و محترمانه دیدگاه متفاوت خود را بگوید-یعنی در جمع مطرح کند-  مشکلی پیش نمی آید. این شیوه در زمان حکومت پیامبر و امام علی هم بوده که افرادی صادقانه حرف خود را در مقابل آنها بیان می کردند؛  و آن بزرگواران هم پاسخ می گفتند.

اما آنچه مهم است آن است که همه در عمل پایبند حرف ایشان باشیم چرا که هیچ جامعه ای؛ ثبات لازم  برای وصول به اهدافش را نخواهد یافت مگر آنکه فردی فرهیخته و باتقوا وجود داشته باشد که بتواند در منازعات و مناقشات عمومی؛ حرف آخر را بزند و جامعه را از تنگنای بوجود آمده برهاند.(بنظرم این حرف یک بدیهی عقلی ست و حتی در یک جمع خانوادگی اگر چنین شخصی وجود نداشته باشد؛ کل یک فامیل بزرگ از هم پاشیده خواهد شد!)

--------------------------------

بعضی ها منظورشان از این سوال آن است که شبهه ای در ذهن شان است که چرا در کشور فساد وجود دارد؟! و چرا ایشان کاری برای رفع این فساد ها انجام نمی دهد؟!

عملکرد بد بعضی از دوستان افراطی؛ این فکر را در چنین افرادی تقویت می کند که نمی شود هیچگونه انتقادی کرد. در واقع این افراد بدبین و بدخواه و بدگو نیستند بلکه به فساد  معترض اند.

در پاسخ اگر بخواهیم منکر فساد شویم که خنده دار جلوه خواهیم کرد! اما حرف من این است که  شخص ایشان و بستگان ایشان آیا دچار فساد شده اند یا خیر؟!!

من پاسخ خودم را از آقای مهاجرانی میگیرم که اتفاقا الان در لندن است(یعنی نمی توانیم بگوییم از ترسش گفته!) و همچنین با رهبری میانه خوبی ندارد(یعنی نمی توانیم بگوییم که طرفدار ایشان است و حرفی زده!)

آقای مهاجرانی چندی پیش بصراحت؛ ایشان و فرزندانشان را از هرگونه فساد اقتصادی مبرا کردند.
بنظرم این نکته بسیار مهمی ست – که متاسفانه خیلیها در نظر نمیگیرند- که کسی بیش از بیست سال در راس یک حکومت باشد و دچار لغزش اقتصادی نشود!( بسیار دیده ام آدمهایی با سمتهای بسیار معمولی و در مدت زمانی بسیار کمتر که دچار لغزش مالی شده اند!)

بعضی هم حرف بالا را برای  پاک بودن ایشان و فرزندانشان می پذیرند اما میگویند چرا در مقابل سایر مفاسد عملی انجام نمی دهند؟!
واقعیت این است که ایشان از اولین افرادی بودند که بحث مبارزه با فساد را مطرح کردند  لکن اجرای آن را به سران سه قوه سپرده اند  که بنظرم منطقی ست.  زیرا منطقی نیست در هر جزئیاتی ایشان مستقیما دخالت کنند.

------------------

 این بخش آخر حرف دلم است!

سید علی جان! شاید در بعضی از مواقع با دیدگاه شما هم عقیده نباشم اما صادقانه میگویم دوستت دارم چرا که مثل خیلیها؛ قدرت به ثروت اندوزی نکشاندت! و فرزند پرست نشدی که مثلا آنها را به مقام و یا آلاف و الوف برسانی!

سید علی جان! شاید دلیل برخی از انتصاباتت را ندانم! اما صادقانه میگویم که میبینم در آن چارچوبی که امام ترسیم کرد؛ حرکت می کنی!

سید علی جان!  از صمیم قلب این گفته را باور دارم که: اقتدار داری اما مظلومانه!

(لطفا یکی پیغام منو برسونه!!)

نظرات 15 + ارسال نظر
فرهادسیمین شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام
فکر کنم قبل از تایپ این پست پیغام شما ارسال و حتی دریافت شده منتها به طریق خودش

بعد منزل نبود....

سلام

ان شاءالله مجددا برسه!

شاهد یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ http://mkz61.parsiblog.com

بله میشه انتقاد کرد .... ولی برای انتقاد کردن باید علمش رو داشته باشیم وگرنه اسمش می شه غُر!
باید همیشه یادمون باشه که رهبر باید و باید حرف آخر رو بزنه وگرنه ممکنه روزی عاشورا باشه و امام حسین وسط میدون باشه و هل من ناصر سر بده و و ما روی تپه های پشتی در حال تجزیه و تحلیل حکم جهاد امامون باشیم....

سلام
از نظرت متشکرم

زهرا یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ق.ظ

سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای صانعی
من مدتی هست که بعد از دریافت ایمیل مطلب جدید در وبلاگتون حتما به وبلاگتون سر میزنم .کلا خوندن مطالب شما برام خیلی جالب و جذابه .افکارتون رو هم دوست دارم و احساس نزدیکی میکنم باهاشون.

این موضوعی هم که شما نوشتید خیلی به نظرم جالب بود ولی کوتاه بود. کاش بیشتر مینوشتید.

اینکه حق پرسشگری صحیح و اصولی و در چارچوب دلسوزی و جلوگیری از بعضی شبهات برای همه افراد این جامعه در هر سطحی ،یه امر طبیعی و ضروریه شکی نیست .ولی قضیه شده مثل زمان پیامبر که تا از ایشون انتقاد میشد بعضی از اصحاب میخواستن بریزن سر منتقد یا پرسشگر و اونو بزنن یا بکشن. ولی نکته ایی که این وسط هم وجود داشت این بود که اصحاب پیامبر از ایشون حرف شنوی داشتن .
درست برعکس خیلی از ما که طرفدار و پرچم دار دفاع از ولایتیم ولی هیچ حرف شنوی نداریم و با زیاده روی ها و تندروی های نا معقول تیشه به ریشه خودمون میزنیم.!!

بازم تشکر میکنم و امیدوارم ادامه بدید
خدا قوت

سلام
با دیدگاه شما کاملا موافقم
تشکر

زهرا یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ق.ظ

جناب صانعی یه سوال هم داشتم
در این جمله :
اما صادقانه میگویم که میبینم در آن چارچوبی که امام ترسیم کرد؛ حرکت می کنی!

میخواستم دلیل علامت تعجب انتهای جمله رو بدونم اگه میشه
این علامت نشانه شک هست یا از موارد انتقاده؟؟

سلام
هیچکدوم
علامت تعجب بار عاطفی را بیان میکند!
اما گاهی در پایان بعضی جملات طنز ؛ بنده از چند تا علامت تعجب استفاده میکنم که اینجا اینطور نیست!
موفق باشید

غدیری یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ق.ظ

این رهبر در کل دنیا بی همتاست. به واقع و بی اغراق میگم و برای ثابت شدن ان به هر کس فقط کافیه او را با بقیه رهبران مقایسه کرد و بس

سلام
اگر برای اثبات ایشون بخواهید با سایر رهبران دنیا اونو مقایسه کنید؛ جفایی در حق ایشون است.

پیرو خط شهدا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:03 ب.ظ http://72pelak.ibsblog.ir

سلام . با نظرتون راجع به نیش و کنایه زدن موافقم . اما نمی دونم چرا حداقل تو شهر ما این جور آدما همیشه در رقابت ها پیروز می شن؟ مثلا در آخرین انتخابات مجلس دقیقا کسانی که از حکومت بدشون میومد همه به یه آدم منافق که کاندید شده بود رای دادن و چقدر هم رای خریدن و در نهایت شورای نگهبان تاییدشون کرد !!!!! باور کنید چند تا از آشناهامون که همه جوره پای انقلاب بودن دیگه سست شدن . ۳۳ ساله امثال این اتفاق داره تکرار میشه . نمی دونم چی بگم .
در ضمن تا یادم نرفته بگم لینک شدید ( با افتخار )

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

میثم سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ب.ظ http://www.pajayepa.mihanblog.com/

سلام با مطلبی به عنوان" بد انجام دادن!" به روزم. تشریف بیاورید قدم بر دیده من گذاشته اید.

آه پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:39 ق.ظ http://3131412.blogfa.com

سید علی جان
عشق تو که ولی فقیه زمانی
عشق پاک و خدایی تو که به حق امام و رهبر مایی
نجات بخش من از هر بلایی بود
سید علی جان
دعا کن برای ما
یکی پیغام منو برسونه

یه دختر جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ق.ظ

متاسفانه واقعا همتون گم راهید. انشاالله به حق امام زمانمون همتون هدایت شید . آمین

چطور همه ی ما گمراهیم! واضحتر صحبت می کردید.

یه دختر شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ق.ظ

آقای حسن.من کلا از همه ی کسانی که تو اوج قدرت هستن تو ایران ودارن حکومت میکنن و هیچ کاری ام واسه ملت نمیکنن خوشم نمیاد.من کلا از هیچ دولتی خوشم نمیاد.چون هممممممممممممممشون همممشون بفکرخودشونن و نزدیکانشون.خیلی از دوستامم تفکراتشون مث شماس. اما من هرگز دوستی و احتراممو فدای این عقاید نمیکنم هرچند ابدا قبول ندارم و برای همه ی آدم هابا این عقاید عاشقانه درمحضر خدای رحمانم دعا میکنم.اما در کل واسه دیگران وعقایدوارزشش هاشون ارزش قایلم. راستی تولد ۷۳ سالگی آقاتون مبارک!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا مهندس ناراحت نشید از حرفام!!!!!!!!!! مرسی از شنونده خوب بودنتون.

وطن دوست پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:37 ب.ظ

واقعاْ خودشون حرف خودشونو قبول دارند این اقایون تا حالا کانادا رفتند و یا فرهنگ ایران رو با کشورهای دیگه مقایسه کردند .ما داریم نابود میشیم بیکاری کشور رو نابود کرده فقر و فلاکت .جرم و جنایت به بالاترین حد خودش رسیده این چیزها رو می بینند یا نه.من عاشق وطنم هستم و قصد بی احترامی به هیچ مقامی رو ندارم ولی از اینکه میبینم کشورم با اینهمه امکانات جزو عقب افتاده ترین کشورها هست زجر میکشم .آقا جان یه کاری بکن

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 ق.ظ

اا یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ

سلام

فلانی سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 05:38 ب.ظ

بارها استاد خود من رو به وزارت ارشاد بردند
واگه واقا انتقاد پذیرید چرا سایتاشونو فیلتر میکنید

سلام
درست متوجه منظورتون نشدم جه ربطی به بحث داشت

دلسوخته چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 02:21 ق.ظ

از ابتدای تاریخ توی هرکشوری که ظلم و جنایت ویا کم کاری اتفاق افتاده و یامیفته،عموما اون رو به حاکم کشور ربط میدن.وبرعکس اگه خدماتیم باشه دوباره اونو به همون حاکم نسبت میدن.پس نتیجه میگیریم که انتقاد سازنده همیشه باید باشه.درضمن اینکه شما سعی دارید که به زور بگید که توی ایران میشه از رهبر انتقاد کرد درحد یه شوخی بیشتر نیست.چون خودتونم میدونید که واقعا اگه کسی این کارو بکنه با بدترین برخوردا واجه میشه.درآخر باید بگم که ما باید درپی پرستش افراد نباشیم،چون وقتی چشم و گوش بسته ویا به قول بعضیا با بصیرت از کسی پشتیبانی کنیم،باید از خطاها و اشتباهاتشم چشم پوشی کنیم.و واسه اونا توجیه بتراشیم.حاکم هر کشوری باید نوکر ملتش باشه.چون اقتضای اون جایگاه همینو ایجاب میکنه.
یا علی(ع)

سلام
1- اینکه گفتید خوبیها و بدیهای یک حاکمیت را به ان حاکمیت نسبت می ذهند کاملا درست است. با این توضیح که خوبیها و بدیها در حاکمیت فعلی متوجه قوه مجریه و بعد مقننه و قضاییه است و اگردر راهبرد کلی نظام نیز کسی معتقد به اشکال باشد قطعا متوجه رهبر است.
2- اینکه کسی معتقد باشد راهبرد کلی کشور غلط است و آن را از رهبری بداند البته نظر اوست و بنده اشکالی بر اعلام نظر او نمیبینم . اما اگر کسی که مثل بنده مدافع راهبرد کلی کشور است را بخواهید به چشم و گوش بسته بودن یا پرستیدن رهبر بدانید بی انصافی ست. نظر هر کس محترم است مخالف یا موافق
3- اینکه گفتید اگر از رهبری انتقاد شود با او چه می شود؛ معتقدم که متاسفانه فضای کلی نقد در مورد هر کس در کشور مساعد نیست. معمولا افراد جناجی تحلیل می کنند اما در مورد شخص رهبر دیده ام کسانی را که با بی انصافی او را قضاوت می کنند و دیده ام کسانی را که مبالغه آمیز از ایشان طرفداری می کنند. ولی نظر کلی بنده آن است که برای همه خصوصا رهبر فضای نقد سالم و سازنده وجود ندارد زیرا چنانچه گفتیدهمه مسئولان نوکر مردم اند و مردم حق دارند نقد کنند.
4- امیدوارم به پرستیدن افراد بنده را متهم نکنید اما بنده راهبرد کلی نظام را که رهبر تعیین کرده کاملا درست می دانم البته ملاک بنده راه امام است که بنظرم این راه و رسم یعنی حکومت ولایت فقیه درسایه رای مردم در تاریخ شیعه بی بدلیل بوده است. البته انشاء نا نوشته نیز غلط ندارد! هر کس در اجرا ممکن است دچار خطا شود.
یا علی(ع) و ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد