سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سه؛ دو ؛ یک ، همگی باهم حرکت!


سه؛ دو ؛ یک ، همگی باهم حرکت!

نوستالژی جوانان سن وسال من؛ ساندویچ فروشی آقای روشن در شهرماست! تنها مغازه فست فود آن سالها که با شوق فراوان می رفتیم تا شاید بتوانیم با نان ساندویچی؛ ساندویچ تخم مرغ بزنیم!
نوستالژی جوانان سن و سال من؛ غلومه است! همان غلام روشندل که در شهر ما با چرخش به مدرسه می آمد و ما میتوانستیم با خرید تکه نان بربری یا یک بامیه، صبحانه بخوریم!
نوستالژی جوانان سن و سال من؛ پیکان جوانان است که چون دو تا چراغ ؛ جلو اش داشت ما تصور میکردیم با پیکان معمولی؛ کلی تفاوت دارد!
نوستالژی جوانان سن و سال من؛ بخاری نفتی مدرسه ها بود که شیرش را زیاد باز میکردیم تا بومب! معلم بیچاره بترسد!
نوستالژی جوانان سن و سال من؛ کفش سفید کتانی چینی بود که شاید هر سال تنها شب عید خریده می شد!
جفاست که فکر کنیم منظور از اقتصاد مقاومتی بازگشت به چنین دورانی ست! چنین دورانی هرگز باز نمی گردد! اکنون وقتی به اتفاق خانواده به فروشگاهها می رویم و انواع و اقسام خوراکیها را روی چرخ خرید؛ قرار می دهیم؛ شاید بچه ها باور نکنند که در سن و سال آنها، حتی اسم این چیزها را ما نمی دانستیم!!
—----------------
شش برابر استاندارد جهانی نان مصرف می کنیم! شش برابر شکر! چهار برابر نوشابه!
در زمینه انرژی: سه برابر سرانه مصرف جهانی برق مصرف می کنیم ! دو برابر آب! شش برابر میانگین جهانی بنزین! و سه برابر گاز!(منبع تابناک)
بالاخره کارگردان فریاد می زند: حرکت! حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی!
به نظر شما وقتی کارگردان فرمان حرکت را داد چه بازیگرانی نقش آفرینی اصلی را باید داشته باشند!
به نظر من؛ نقش آفرین اصلی مردم هستند. وقتی مصرفگرایی ما نسبت به سرانه جهانی چندین برابر است و وقتی همه ی ما این توجیه را داشته باشیم: پولشو میدم! دلم میخواد اینقده مصرف کنم!
در آنصورت حتی اگر تمام ارکان حاکمیت و دولت برای مصونیت کشور از چالش های روبرو، تدابیری اتخاذ کنند، تحریمها باشد یا نباشد؛ نخواهند توانست پاسخگوی اینهمه مصرف زدگی باشند!
اقتصاد مقاومتی مهمترین گامش با ماست!
@hassansanei

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:55 ق.ظ http://salamshokravi.persianblog.ir/post/159

http://salamshokravi.persianblog.ir/post/92


پنجره بگشای صدای بهار آمده
ببین همه جا عطرآگین شده
ببین سنگ فرش گلها را
ببین رنگین کمان شادی را
از یاد ببر غمها را
بار دیگر خنده بهار صدا زده تو را
شکروی


(..✿)/♥ ♥(''..)
.\♥/. .\█/.
_| |_ ♥ _| |_



http://salamshokravi.persianblog.ir/post/159

سلام
سال نو مبارک
روزهایتان به خیر و شادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد