سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

آرایشگاه پدرام؛ با قیمت مناسب!


آرایشگاه پدرام؛ با قیمت مناسب!

این آقای آرایشگر از فرمول قدیمی؛ سود کمتر بعلاوه مشتری بیشتر مساوی با سود بیشتر، استفاده می کند  و از هر سازمانی نیز به او اعتراض می کنند که زیر قیمت ممنوع؛ زیر بار نمی رود!
مغازه پر از مشتری ست از هر جور آدمی. از یک مرغدار که به طمع چند هزار تومن کمترآمده تا یک کارگر کارخانه که حقوق آنچنانی ندارد و از شدت خستگی ؛ چرت می زند و بنده که به اصرار آقای آرایشگر در خیابان آمده ام که می گفت: سید جان! به ما سر نمی زنی؟!
چند طفل هم نشسته اند و یکی از آنها سرش را به دستان سلمانی سپرده! آقای مرغدار ما را آدم حسابی گیر آورده و با من حرف می زند:
هر کیلو مرغ هزار تومن میاد پایین اما هر کیلو دانه ی مرغ هزار تومن میره بالا! اه ! اه!...
من مانند یک بچه ی حرف گوش کن ؛ حرفهایش را تایید می کنم و او سر ذوق می آید و ادامه می دهد:
چند صد میلیون سرمایه معطله! حالا فرض کن پانصد میلیون!.... بهره بانکی اش که صد در صد حلاله چقدر میشه؟!
بنده سری تکان می دهم اما او عصبانی می شود: حساب کن دیگه!
بنده از لحن طلبکارانه جناب مرغدار جا میخورم که ناگهان از صدای خوردن سر کارگر بدبخت به شیشه سکوریت مغازه، همگی جا میخوریم! کارگر که چرتش پریده؛ سرش را می مالد و می گوید: ببخشید! دیشب شیفت بودم، یه لحظه خوابم برد!
مرغدار عزیز رو به من می کند  و می گوید: ماهی ده میلیون تومن!
بنده هاج و واج به او نگاه میکنم! او ادامه میدهد: تازه بهره اش را صد بیست حساب کردم!
متوجه میشوم جناب مرغدار هنوز به فکر حساب و کتاب خویش است! او به آرایشگر نگاه می کند و می پرسد: پس کی نوبت من میشه!    آرایشگر با لبخند به من اشاره می کند: بعد از این آقا سید!
مرغدار با شگفتی به من نگاه می کند و می گوید: این سید؟!!
—---------------------—
نمی دانم چرا همه معترضیم! مقایسه می کنیم و سریع نتیجه میگیریم! نه اینکه از نظر اقتصادی محاسبات ما درست نباشد! نه اینکه  به میزان سود و زیان کسب و کار خود نیاندیشیم! بلکه از این منظر که وقتی همه ی حساب  و کتابها را کردیم ؛ غر نزنیم! و مثل این آقای آرایشگر با رضایت خاطر کار کنیم حتی اگر متوجه شویم که به نوعی متضرر می شویم!
رضایت خاطر ما همیشه نباید از میزان سود و زیان ما باشد بلکه لبخند رضایت ما باید بر زیبائیهای زندگی باشد که همواره پستی و بلندی برای همه داشته و دارد .
این آقای آرایشگر ممکن است به اشتباه فکر کند که بنده سید ام!! اما در اینکه سعی می کند با لبخند و تخفیف ویژه به رضایت مشتری بپردازد، کارش ارزشمند است.
@hassansanei

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد