سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

محسوس یا نامحسوس؟! واقعا مسئله این است؟!


محسوس یا نامحسوس؟! واقعا مسئله این است؟!

سوال: چرا هشتک #بین_خطوط_برانیم ؛ موثر است و با خبرهای ذکرشده توانسته وضعیت ترافیکی را بهبود بخشد اما دهها تبلیغ برای حجاب و عفاف موثر نیست؟!
چرا عموم مردم حس می کنند وضعیت ترافیکی ما فاجعه آمیز است و باید فرهنگ عبور و مرور ما اصلاح شود اما درباره بی حجابی و پوشش های جلف  برخی اینگونه فکر نمیکنند و اقدامات فرهنگی نیز آنچنان تاثیر گذار نبوده!
البته بنده منکر پیچیده تر بوده مسئله دوم نیستم اما واقعیت آن است که ما همیشه از مشکلات اجتماعی؛ برداشت های مجزایی داشته ایم! محیط زیست را یک مشکل و وضعیت بهداشت و درمان را مشکل دیگر و مسائل عفت عمومی را مشکل دیگرتری(!) می دانیم.این درست نیست! نارهنجاریهای اجتماعی ؛ انعکاسی از ناهنجاریهای فردی ست!
خودخواهی یک فرد ممکن است در طبیعت بکر؛ زباله ای را به حال خود رها کند و ممکن است باعث شود با پوششی جلف، عفت عمومی را جریحه دار سازد. ریشه این دومسئله یکی ست: فرد نگری و بی توجهی به مطالبه جامعه از فرد!
مسئله در جامعه ما وقتی پیچیده تر می شود که با سیاست نیز آمیخته گردد! گروهی مطالبات زیست محیطی دارند و گروهی مطالبات عفاف و حجاب. در چنین حالتی اصل مسئله لوث می شود!
معتقدم اگر هفت هزار نفر نامحسوس در امر حجاب را به محیط زیست اختصاص دهیم؛ باز با ادبیات دستوری هیچ مشکلی را حل نخواهیم کرد.البته اعمال قانون  را نباید کار غلط تلقی کرد اما باید بدانیم تاثیر گذاری آن زیاد نیست!
اینکه هشتک #بین_خطوط_برانیم ؛ موثر واقع شده به این دلیل است که تلقی عموم مردم از مسئله سیاسی نیست و مشکل را با اقدامات فرهنگی که رسانه های مختلف انجام داده اند به خوبی درک کرده اند(هر چند تا نقطه ایده آل فاصله زیاد است!)
اما در مورد محیط زیست و یا طرح ارتقاء امنیت اجتماعی؛ هنوز جامعه از اصل مسئله و سیاسی نبودن آن قانع نشده!
باید باور کنیم که جامعه پیکره واحدی ست و یکسونگری در هر وجه آن محکوم به شکست است خصوصا اگر مشکلات با سیاست  درآمیزد.
@hassansanei

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد